FITNESS BOXNING

DD FIT BOX 

Träna Fitness-boxning med den flerfaldiga svenska boxningsmästaren Daniel Donlind.

Med över 20 års erfarenhet och en plats i svenska landslaget så vet han vet vad som krävs för att ta sig till toppen. Förutom att han själv har boxats på elitnivå så har han även fått förmånen att bli coachad av Sveriges bästa boxningstränare Dallas.

Fit Box passar alla oavsett ålder och träningsnivå.

Daniel kommer att leda dig genom hela passet med full fokus på att få dig till att få ut det bästa av dina träning och inte nog med det så är han även en av Sveriges mest anlitade motivationstalare. Så räkna med en Jävlar anamma med motivationspepp under passet.

Vad kan du förvänta dig av Daniel som coach?

Vi har alla en barriär som vi skulle vilja bryta eller ett mål vi skulle vilja uppnå. Det är en fråga om att maximera den potential som var och en har och prestera ännu bättre än man tror att man gjort första gången. Vi behöver motivation och mod att ta det första steget och kasta oss in i det, och viljestyrka för att uppnå de mål vi sätter; kanske till och med att se en dröm framför oss. Det kräver både fysisk och mental träning. Och vi måste vara beredda att överge något och att hantera motgångar som kommer vår väg. Det är vad Daniel kommer att hjälpa dig med, förutom den fysiska träningen.

Boxa ångesten på käften!

Boxning är inte bara stresslindrande, utan är också ett effektivt botemedel mot depression, låg självkänsla och andra psykiska besvär. Dessutom får du öva på att hålla känslorna i schack i en stressig situation.

Det är en högintensiv träningsform och hormonerna som utsöndras under ett pass [bland annat serotonin och endorfiner] som resulterar i rena lyckoruset!

Boxning kommer med andra ord inte bara att hjälpa dig bygga en starkare kropp, förbättra din kondition och bränna kalorier, utan har också flera mentala fördelar. 

Läs vidare för att få veta mer om några av dem!

SLIPP ÅNGESTEN

Boxning kan lindra depression på grund av de ”må bra-hormoner” som utsöndras när du rör på dig, och boxning har visat sig vara det mest effektiva sättet. 

Boxning boostar humöret på ett flertal olika sätt. 

Att få gå in i sin egen värld och mata slag mot en säck eller mitsar är nyttigt. Du måste verkligen fokusera på tekniken, vilket gör att du glömmer dina vardagliga bekymmer för ett tag.

KNOCKA STRESSEN

Boxning är den perfekta stressterapin.

När du boxas slutar du att tänka på det som stressar dig. Boxning är en sport med höga krav på fokus, men som ändå kan anpassas efter just dina förutsättningar och den nivån du är på. Du lär dig att kontrollera dina aggressiva impulser med hjälp av slag på mitsar. 

BOOSTA SJÄLVFÖRTROENDET

Förbättra din självkänsla och öka självförtroendet. 

Enkelt uttryckt, att vara starkare, friskare, och i bättre form får oss alla att må bättre. Hur vi uppfattar oss själva och hur vi ser ut fysiskt har stor inverkan på vår självkänsla. Boxning kan också vara bra för ditt självförtroende, åtminstone när du börjar se resultatet, eftersom alla gillar att veta att de är den största och tuffaste spelaren även utanför ringen.

TONA KROPPEN

Fitness boxning är en fin balans av kondition och styrketräning. Att springa på löpbandet kan vara enformigt och tråkigt för många, då är boxning ett bra alternativ, vilket hjälper dig att komma i form, tona upp och få muskler mycket snabbt. Det kommer att öka din styrka och din fysiska uthållighet kraftigt.

FULL BODY WORKOUT

Nästa sak som är riktigt bra med boxning är att det ökar din kärnstabilitet såväl som din förmåga att balansera. Boxning innebär många olika rörelser och träningsformer, många av dem engagerar dina kärnmuskler och därför stärker dem. Detta gäller också musklerna i ryggen. Att ha en starkare mage och rygg är viktigt av flera olika skäl.

En av de främsta orsakerna är att en starkare mage och rygg leder till bättre hållning och mindre ryggsmärta på grund av att dina kärnmuskler har en ökad förmåga att hålla dig upprätt och på så sätt ta bort ansträngningen från andra delar som måste fungera för att hålla ryggen rak.

BÄTTRE UTHÅLLIGHET

Boxning hjälper dig även att öka din totala uthållighet. Som vi har nämnt tidigare stärker boxning både musklerna och ger dig en bra konditionsträning på samma gång. När du har starkare muskler betyder det att du kan slå hårdare längre utan att bli trött eftersom de är vana vid den ökade arbetsbelastningen som man utsätter de för. Eftersom ditt hjärt-kärlsystem förstärks på grund av olika träningsformer, har ditt hjärta och lungor förmågan att pumpa mer blod och syre till dina muskler under en begränsad tidsperiod.

FÖREBYGGANDE FÖR HJÄRT-OCH-KÄRLSJUKDOMAR

Slagen tvingar musklerna att dra ihop sig på en gång. På grund av att så många muskler används på en och samma gång arbetar ditt hjärta extra hårt för att pumpa blod och ge syre till dem. Att träna ditt hjärta för att arbeta mer effektivt innebär att de muskler du använder för slagen matas bättre med blod och syre tack vare att ditt hjärta kan pumpa mer liv i dem. Boxning är därför förebyggande för hjärt och kärlsjukdomar.

PRISER

Skicka en förfrågan för prisuppgifter.